Do základní školy v Burešově ulici chodí 760 dětí. Na první pohled se zdá, že tady by děti problém s bezpečností při cestě do školy mít neměly – k budově se přichází od metra Ládví nejprve po sídlištním dlážděném prostoru s obchody a institucemi veřejné vybavenosti (ne že by se jednalo o příkladný veřejný prostor 21. století, ale z hlediska dopravní bezpečnosti opravdu není co vytknout) a pak parkem před školou, tedy téměř zcela mimo automobilový provoz. Jenže děti mají úplně  jinou zkušenost, jak ukázaly výsledky mapování, dotazníkového šetření i dopravního průzkumu.

Přechody v okolí školy děti vnímají jako nebezpečné, protože jim v rozhledu brání auta, která parkují příliš blízko. A proč by také neparkovala, když tam mají pěkně nakreslené modré zóny? Velká část dětí přichází ke škole z druhé strany, od ulice Žernosecká, kam se dopraví MHD. Mnozí z nich se do školy snaží dostat zadní bránou společnou pro chodce i auta, proplétají se mezi přijíždějícími, odjíždějícími a couvajícími vozy – klasický nebezpečný ranní zmatek, jak jej bohužel známe i z jiných škol. Druhá možnost, pěšina okolo školního plotu, je sice logické a nejkratší spojení od zastávky autobusu, ale cesta je jen vyšlapaná, blátivá, v zimě kluzká a samozřejmě neosvětlená.

Velmi nebezpečný je přechod přes ulici Střelničnou. Jedná se o jeden z nejvíce nehodových přechodů v širokém okolí, kde je evidováno 13 srážek s chodcem, z toho jednou se jednalo o smrtelné zranění. Vyčkávací místo je daleko od běžného jízdního pruhu, což snižuje pravděpodobnost, že řidič chodci umožní přejít (73 % řidičů nedalo přednost chodci). Nesignalizovaný přechod přes dva jízdní pruhy odporuje technické normě, na žádost dopravce ROPID byla Střelničná ulice v místě přechodu zúžena na jeden jízdní pruh, což výrazně zvýšilo bezpečnost pěších při přecházení. V tomto místě mělo opatření minimální vliv na plynulost dopravy. Opatření bohužel vydrželo pouhých pět dní a pak bylo na žádost tehdejšího starosty Prahy 8, pana Petruse, odstraněno. Blíže zde.

Úspěchy projektu

Tento projekt byl spolufinancován Státním fondem životního prostředí České republiky v rámci projektu „Místní Agenda 21 – Cesta k udržitelnému rozvoji v Praze 8“ www.mzp.cz, www.sfzp.cz