Pěšky do školy a Pěšky i bez školy – konec a nový začátek

Start 3. ročníku akce Pěšky do školy jsme záměrně posunuli až na 21. září, aby měly školy čas adaptovat se po jarní pauze na nový školní rok. Do akce se letos zapojilo 59 škol a do paralelní rodičovské výzvy mnoho aktivních rodičů. Motivujeme aktivní rodiče, aby své děti doprovázeli ráno pěšky do školy a cestou dokumentovali své zážitky. Uplynuly…

Pražské matky se mění na Pěšky městem

Praha, 13. 10. 2020 – Organizace Pražské matky se po více než třiceti letech své existence rozhodla přejmenovat na Pěšky městem. Hlavním důvodem změny názvu je přání, aby nové jméno promlouvalo o stěžejní činnosti. Poslání organizace se však nemění. I nadále se zaměřujeme na zlepšování podmínek chodců (nejen) v Praze, zapojujeme veřejnost do proměny města a propagujeme chůzi jako nejlepší způsob dopravy…

Pěšky do školy startuje!

21. září 2020 – dnes začíná už 3. ročník akce Pěšky do školy. Organizace Pražské matky, která akci pořádá, vyzývá rodiče, aby i v této době raději nechali auto doma a dali ráno zelenou aktivnímu způsobu dopravy. Pro zdraví jejich dětí je to ta nejlepší volba. Otevřme společně školní ulice a okolí škol pro lidi – pro školáky a jejich rodiče. Proč? Protože…

Školní ulice – bezpečnější prostředí pro děti

U dvou pražských škol v Horních Počernicích je od 7. 9. pro děti bezpečněji. Městská část Praha 20 zde za podpory Magistrátu hl. m. Prahy spustila pilotní projekt „školní ulice“. Školní ulice je opatření, které upravuje dopravní provoz v bezprostřední blízkosti školy. V době ranní špičky před začátkem vyučování nesmí do ulice před školou vjíždět žádná motorová vozidla. Prostor tak…

Zpátky do školy – Nebojte se chodit pěšky

Od září se děti opět vrací do školních lavic, většina z nich nejen po dvouměsíčních prázdninách, ale po téměř půlročním období, kdy se vzdělávaly doma. Organizace Pražské matky, z. s., která se dlouhodobě věnuje ochraně dětí na cestách do školy a propagaci pěší dopravy, upozorňuje, že zdravé a bezpečné prostředí v okolí škol závisí na vhodném uspořádání uličního prostoru,…

Jak vyčistit nebe nad Prahou? Bez chodců to nepůjde

Druhou červnovou středu se v Praze na staré radnici uskutečnilo jednání u kulatého stolu, které se věnovalo novinkám v oblasti snižování emisí CO2 a zlepšování kvality ovzduší ve vztahu ke Klimatickému závazku hlavního města Prahy a aktualizovanému Programu zlepšování kvality ovzduší pro aglomeraci Praha. Cílem setkání byla výměna informací mezi zástupci města a MŽP na jedné straně a nevládními organizacemi a nezávislými experty na straně druhé.

Bude se centrem Prahy lépe chodit?

První červnovou středu se po dlouhé odmlce sešla Komise pro pěší a bezbariérovost, kde jsme stálým hostem. Přihlásili jsme se do programu s tématem zklidnění dopravy v centru Prahy. Prezentovali jsme příklady opatření vymezujících větší prostor pro chodce a cyklisty, která v současné době realizují velká města v reakci na pandemii koronaviru. Zároveň jsme komisi upozornili, že města tato původně dočasná…

Výzva PĚŠKY DO PRÁCE je u konce

Strefili jsme se s výzvou do období koronavirové karantény, a tak jsme si řekli, že neuškodí, když se společně zabavíme virtuální cestou složenou z našich společných kroků do práce a zpět. Hodně z vás ale tou dobou pracovalo z domova. Ani těm jsme nechtěli upřít možnost zúčastnit se virtuální cesty, a proto jsme vytvořili kategorii home-office, která dovolila započítávat kroky ušlé na nákupy,…

Chůze je nejlepší lék!

U příležitosti znovuotevření škol zve organizace Pražské matky školy z celé ČR k registraci do dalšího ročníku kampaně Pěšky do školy, který se uskuteční na přelomu září a října 2020. Po více než dvou měsících domácího vzdělávání se děti z prvního stupně vrací do školních lavic. Během karantény si rodiny zvykly zůstávat doma, udržovat sociální odstup […]

Smetanovo nábřeží bez aut ano, ale pořádně

Máme radost, že město šlo do zklidnění Smetanova nábřeží a učinilo tak svůj první krok směrem k rozšiřování prostoru pro chodce a jízdní kola, ke kterým nyní masově přistupují velká města na celém světě, aby omezila šíření nákazy koronavirem i znečištění ovzduší. Škoda jen, že se nejedná o zklidnění rozsáhlejší, které by konečně účinně řešilo celkové dopravní zatížení vnitřní části…