Počítá Metropolitní plán s pěší dopravou?

Metropolitní plán je důležitý dokument, který bude ovlivňovat rozvoj Prahy po několik dalších desetiletí. Pečlivě jsme jej prostudovali, zúčastnili jsme se několika projednání a diskutovali s odborníky, kteří jej vytvářeli. Oproti minulému návrhu z roku 2018 se v mnohém posunul k lepšímu. Má však stále nedostatky, na které chceme upozornit, aby měli chodci jako základní a oživující element města patřičnou ochranu. …

Školní ulice přináší hlavně bezpečí, vzkazují rodiče i děti 

První dubnové pondělí se ulice Nechanského v Praze 6, kde se nachází škola a školka, proměnila. Místo aut parkujících po obou stranách ulice, vjíždějících a vyjíždějících do úzkého prostoru před školními vraty se ulice zaplnila pěšími a cyklisty. Díky naší spolupráci s Prahou 6 i odborem dopravy pražského Magistrátu zde vznikla další školní ulice.  Vjezd pro automobily byl omezen v době od…

V září se zase bude chodit PĚŠKY DO ŠKOLY. Registrace do 6. ročníku výzvy startuje právě v těchto dnech.

Pěšky, na kole nebo koloběžce – s rodiči, kamarády nebo sousedy. Organizace Pěšky městem vyhlašuje na 16.–22. září 2022 již 6. ročník akce Pěšky do školy. Ta bude součástí Evropského týdne mobility. Akce je připravena pro všechny školy z republiky, včetně mateřských škol. Do výzvy se mohou registrovat celé školy, jednotlivé třídy nebo týmy přátel či sousedů. Organizace Pěšky…

Nebojte se prozkoumat a připomínkovat Metropolitní plán Prahy

Praha předložila k veřejnému projednání upravenou podobu Metropolitního plánu, tedy zásadního dokumentu, který bude po několik dalších desetiletí ovlivňovat rozvoj metropole. Praha nový územní plán potřebuje! Ten platný je z roku 1999 a vychází ze zastaralé představy, že město je potřeba rozdělit na funkční zóny pro práci, bydlení a rekreaci, které jsou propojeny zónami pro dopravu. V této podobě plán…

15minutové město – vize nebo realita?

Za patnáct minut do práce, na nákupy, za zábavou i domů. To je koncept, který v současné době hýbe světem urbanismu a je skloňován na radnicích od Paříže po Toronto. Jak přesně se dá naplánovat 15minutové město? A jak si v tomto ohledu stojí Praha? Tisková zpráva organizace Pěšky městem, z. s., k přednášce profesora Carlose Morena, která proběhla v rámci cyklu…

Úspěšná školní ulice je od dubna 2022 i před ZŠ Na Dlouhém lánu

Pohyb patří k hlavním pilířům zdravého životního stylu a udržení dobré fyzické i psychické pohody. Světová zdravotnická organizace doporučuje, aby děti ve školním věku měly alespoň 60 minut střední až intenzivní pohybové aktivity denně. Toto doporučení v ČR však splňuje jen 20 % dětí. Pod pojmem fyzická aktivita si přitom nemusíme představit jen sportovní výkony, ale patří sem i mnoho běžných…

Školní ulice – bezpečí, zdraví a dostatek pohybu 

Před každou školou se před začátkem vyučování pohybují stovky dětí i rodičů. V ranním spěchu se zde potkávají ti, kdo z domova vyrazili pěšky, přijeli veřejnou dopravou nebo přijeli autem. Jedním z možných řešení dopravního zmatku před školami je tzv. „školní ulice“. Od 4. 4. 2022 ji mají i u ZŠ a MŠ Na Dlouhém lánu v Praze 6. Tisková zpráva organizace Pěšky městem, z.…

Profesor Carlos Moreno vystoupí v Urban Talks

Univerzitní profesor a vědec, autor konceptu patnáctiminutového města. Profesor Carlos Moreno je zvláštním vyslancem pro Smart Cities u starostky města Paříže a vědeckým ředitelem Ekonomické fakulty Univerzity Paříž 1 Panthéon-Sorbonne. Je známý díky svému konceptu „Smart Cities“ a je průkopníkem tzv. „patnáctiminutového města“, jež ovlivnilo přeměnu měst na celém světě. Carlos Moreno obdržel v roce 2019 Medaili za prozíravost od…

Jak se rodičům líbí nové přechody u ZŠ Nepomucká

ZŠ Nepomucká s námi prošla projektem Bezpečné cesty do školy v roce 2015. V prosinci 2021 byla dokončena úprava již druhé křižovatky poblíž této školy. Zeptali jsme se rodičů, co si o úpravách myslí. Dotazník vyplnilo 67 rodičů, naprostá většina je s úpravami spokojená a vítá jejích přínos k bezpečnosti i kvalitě veřejného prostoru. 19 % rodičů uvedlo, že se díky úpravám nebojí pouštět…

Stojany na kola a koloběžky pro školy

Jak by ses nejraději dopravoval do školy? Na to se ptáme dětí v dotazníkovém šetření v průběhu projektu Bezpečné cesty do školy. 46 % dětí by nejraději jezdilo na kole, koloběžce nebo skejtu. Reálně jich „na kolečkách“ jezdí nízké jednotky procent. V čem je problém? Děti si kola a koloběžky většinou nemají kam dát. Možnost bezpečného uložení kol a koloběžek postrádá…