11. června 2024 proběhlo ve škole první setkání pracovní skupiny projektu. Žáci a žákyně školy představily výsledky dotazníkového šetření, dále školní koordinátorka projektu představila mapování cest do školy a zjištěná nebezpečná místa.

     

Nejdůležitější závěry z dotazníkového šetření:

(Dotazník vyplnilo 133 dětí, tj. 36,9 % z celkového počtu 360 žáků, dotazník pro rodiče vyplnilo 112 rodičů. Níže uvedené procentuální hodnoty vyjadřují podíl na celkovém počtu respondentů, tj. dětí nebo rodičů, kteří dotazník vyplnili. Detailní informace viz prezentace níže ke stažení.)

  • 72 % dětí uvedlo, že bydlí do 1 kilometru od školy. 
  • Většina dětí uvedla, že chodí do školy pěšky – 62 % z 1. až 3. třídy, starší žáci 74 % denně, 11 % někdy. 
  • Žáci z 1. až 3. třídy uvedli, že by rádi jezdili do školy na kole nebo koloběžce (52 % dětí), nyní jezdí na koloběžce 2 %, na kole nikdo. 
  • 56 % rodičů uvedlo, že by uvítali větší zklidnění automobilové dopravy v okolí školy, 69 % rodičů uvedlo, že by ocenili možnost bezpečného uložení kol a koloběžek. 

 

Školní mapa cest do školy a nebezpečných míst:

Mapu cesty do školy vyplnilo 253 dětí, tj. 70,3 % z celkového počtu 360 žáků. Žáci uváděli tu část trasy, kterou se dopravují pěšky, na kole nebo koloběžce. Zároveň zaznamenali do mapy místa, kde se necítí dobře a označili známkou 1 až 5 (málo nebezpečné – velmi nebezpečné) subjektivní pocit nebezpečí na daném místě. Následně mohli žáci vybrat z možností, co konkrétně jim na místě vadí, příp. doplnit vlastní komentář (výsledky viz prezentace školy na konci stránky).

 

Dopravní studie bude řešit tato nebezpečná místa:

  • Podolská x Pod Vyšehradem x Sinkulova (místo č. 1 v prezentaci) – diskutovány možnosti zvětšení nároží, změny dlažby apod. 
  • Na Dolinách x Sinkulova (č. 2 v prezentaci) -celkové přeřešení křižovatky 
  • Na Zlatnici x Na Podkovce x schodiště (místo č. 3 v prezentaci) – subj. nejsložitější místo, chybí pěší vazby, nutnost doplnění přechodů s rozhledy
  • Podolská x Levá + Podolská x Pravá (místa č. 4 a 9 v prezentaci) – diskutována možnost zaslepení Levé nebo Právé ul. (zachování pouze jednoho výjezdu) a využití prostoru pro plácek či parkovací místa, před stavebním řešením potřeba návrhu nestavebního opatření, dále potřeba revize značení zóny 30, možnost umístění zpomalovacích fyzických prvků 
  • Vodárenská x Podolské nábřeží (místo č. 7 v prezentaci) – bude prověřen stav a možnosti úprav ve spolupráci s ROPID

Úpravy přechodů pro chodce v ulici Na Dolinách (v úseku od ul. Na Zlatnici po ul. Na Klikovce) jsou v současné době již projekčně připravovány ze strany Technické správy komunikací, nebudou proto předmětem dopravní studie v rámci tohoto programu.

Z jednání vyplynuly také podněty pro přezkoumání stavu a intervenci ze strany městské části Praha 4:

  • Pravidelná údržba zeleně na schodech mezi ulicemi Na Zlatnici a Levá
  • Umístění vodorovného značení (nástřik na vozovce) v ul. Podolská, které je nyní skryté pod parkujícími vozidly
  • ZPS je příliš blízko u přechodu pro chodce v křižovatce Podolská x Levá

 

Ve středu 19. června 2024 proběhl na vybraných nebezpečných místech dopravní průzkum pod vedením dopravního projektanta. Na průzkumu se podílely děti ze školy a jeho výsledky budou sloužit jako jeden z podkladů do dopravní studie.

21. října 2024 se pracovní skupina sešla podruhé a projednala konkrétní návrhy opatření v dopravní studii. Škola také vypracuje Školní plán mobility, neboli plán aktivit na následující období, které podporují aktivní dopravu do školy.

Dopravní studie ve finální podobě i školní plán mobility budou na této stránce zveřejněny během prosince letošního roku.