Veřejná doprava je pro Prahu důležitá

Před Vánoci jsme se na základě vlastních zkušeností s přeplněnými vozy MHD i hlasů od veřejnosti, které upozorňovaly na dlouhé intervaly a chybějící spoje, obrátili na pana náměstka Scheinherra, vedení Dopravního podniku a organizátora dopravy ROPID s žádostí o zachování dostatečné nabídky veřejné dopravy. (Viz aktualita zde) S potěšením jsme se dozvěděli, že Praha význam MHD nepodceňuje, výrazně dotuje ekonomické ztráty a snaží se kapacitu držet na maximu, které umožňuje velikost vozového parku i lidské možnosti řidičů a řidiček i ostatních zaměstnanců. Neznamená to, že se nemůže stát, že na váš spoj budete čekat, nebo že možná přijede plnější, než by se vám líbilo. To se však podle našeho názoru lépe snese, když víte, že hlavní město i společnosti zajišťující veřejnou dopravu se na cestující nevykašlali a dělají co mohou. Je škoda, že se tyto informace jen málo dostanou k veřejnosti. 

Dozvěděli jsme se například, že: 

  • Rozsah veřejné dopravy je obecně vyšší cca o 80  100 %, než by bylo s ohledem na aktuální poptávku nutné. 
  • Během adventního období byly posíleny vybrané linky tramvají a autobusů, které se pohybují v okolí velkých obchodních center. 
  • Praha dotuje provoz veřejné dopravy na svém území z více než 80 % a nechce, aby se ekonomický propad způsobený dramatickým poklesem tržeb z jízdného a očekávanými nižšími daňovými výnosy projevil zvýšením ceny jízdného. 
  • Změna provozu linek MHD znamená přeorganizování kolem 30 000 spojů denně a 5 000 lidí v provozu. 
  • Ropid od jara vydal už přes 10 000 nových jízdních řádů. 
  • Kvůli zamezení šíření nákazy mezi řidiči není možné využít častější střídání, které umožňuje zkrácení intervalů.   

 

Děkujeme všem, kdo se snaží, abychom po Praze nemuseli všude jezdit autem a mohli bezpečně cestovat veřejnou dopravou.  

I vy můžete přispět

Chcete dýchat ve vašem městě čistý vzduch namísto koktejlu zplodin?
A co takhle mít možnost chodit městem pohodlně a bezpečně pěšky?

Podpořte nás