Kampaň Pěšky do školy slavila úspěch díky nadšení mnoha učitelů, dětí i rodičů. Akce na podporu pěší mobility se podařilo zorganizovat v 16 školách. Vážíme si toho, že většina zapojených škol připravila krásný program, přestože začátek školního roku je pro pedagogy i děti náročný. Někde se soutěžilo, někde si hlavně hráli, jinde se zase snažili dětem poskytnout dostatek informací o tom, jak volba dopravního prostředku ovlivňuje prostředí, ve kterém žijeme. V Bráníku připravili pro děti bojovku, v Karlíně vymýšleli vlastní dopravní značky a pěší den pojali jako veselou přehlídku bláznivých převleků, na Kavčích horách sdíleli zajímavé momentky přes Instagram, v Dejvicích měli dokonce „pěší hymnu“ a do školy šli průvodem s transparenty.
Na mnoha místech se podařilo výrazně zredukovat ranní provoz před školou. „Měli jsme transparent Pěšky do školy a nepustili jsme ani auta těch, co si zaparkují a jedou dál do centra MHD,“ řekla nám paní učitelka ze ZŠ Tyršova škola v Jinonicích, kde během pěšího dne dorazilo do školy pěšky nebo MHD 97 % dětí. Méně aut vítal v ten den i ředitel ZŠ Lyčkovo náměstí: „Já osobně považuji akci za veleúspěšnou, neb ke škole dorazila pouze 4 auta!“
Máme radost, že děti kampaň bavila, zapojovaly se aktivně, snažily se chodit více než obyčejně, jako například deváťáci ze školy v Hraďišťku, kteří šli pěšky až ze sedm kilometrů vzdálených Slap. Oceňujeme, že si školy našly mnoho způsobů, jak téma dětem podat i jak jej využít v ostatních předmětech. Škola Dona Bosca v rámci oslav stoletého výročí samostatného Československa pojala pěší týden jako pomyslnou pouť do Paříže, kde byla v roce 1918 vyhlášena první prozatímní československá vláda. V Montessori třídách ZŠ Na Beránku zase vymysleli vtipné matematické úlohy s dopravními prostředky.
Příjemně nás překvapilo množství pozitivních ohlasů i zájem médií. Nedorozumění jsme cítili tam, kde rodiče měli pocit, že je nutíme k mnohahodinovým pochodům v případě, že bydlí od školy opravdu daleko. Ale tak to není. Chápeme, že někdy je cesta autem jediné možné řešení, ale proč nezkusit zaparkovat kousek dál od školy a prostor před školou nechat dětem. Jsme rádi, že se podařilo rozproudit debatu o tom, jak každodenně cestujeme, a zda není možné alespoň občas zkusit něco jiného.