O zajištění bezpečnosti přechodu Úvalská x Novostrašnická usilovala paní Veronika Bešťáková více než 10 let. Podnět jsme na platformu Chodci sobě přijali v době, kdy bylo zřejmé, že si úředníci podnět přehazují jako horký brambor. Přitom paní Bešťáková nechtěla nic víc, než aby přechod kudy chodí (nejen) děti do základní školy, byl bezpečnější.
Tento přechod na rušné Úvalské ulici byl, podobně jako mnoho dalších v Praze, v balíčku nesignalizovaných přechodů přes dva souběžné jízdní pruhy. Takové přechody patří k velmi rizikovým místům – auto v prvním pruhu zastaví a chodce pustí, to ve druhém pruhu už často nestihne zareagovat. Uspořádání odporuje technické normě ČSN 736110 i doporučením ministerstva dopravy, nové přechody se takto nesmí zřizovat, ty stávající je potřeba upravit. Na tomto přechodu byla situace částečně „vyřešena“ zúžením do jednoho jízdní pruhu v jednom směru, ve druhém směru byl vyznačen přednostní pruh pro autobusy. Toto opatření však bezpečnost chodců nezajistilo, spíše naopak. Přes projíždějící autobus nemělo druhé vozidlo možnost přecházejícího chodce vidět a přecházení vozovky se tak stalo ještě nebezpečnější. Vozidla zde navíc často překračovala povolenou rychlost.
V průběhu dlouhých 10 let úřady postupně zamítly návrh na instalaci světelné signalizace i úsekové měření rychlosti. Nakonec se, i díky portálu Chodci sobě, podařilo prosadit oboustranné zúžení do jednoho jízdního pruhu pomocí nestavebních montovaných ostrůvků. Úpravu navrhl náš spolupracující dopravní projektant Ing. Květoslav Syrový. Poděkování patří také Úseku dopravního inženýrství Technické správy komunikací a Kpt. Ing. Zdeňku Plachému z Oddělení dopravního inženýrství Policie ČR.
Především ale děkujeme zadavatelce, paní Veronice Bešťákové a spolku Na Padesátém, že to nevzdali.