Mezi závažné podněty na našem portálu Chodci sobě i nadále patří nesignalizované přechody přes dva souběžné jízdní pruhy. Tato situace je velmi nebezpečná a v rozporu s normou ČSN 736110 i s doporučením Ministerstva dopravy ČR. Téma jsme opět přednesli na Komisi pro pěší a bezbariérovost hl. m. Prahy.
Na portálu evidujeme nejméně devět takových podnětů, na území Prahy jsou však těchto nebezpečných přechodů desítky. Požadavek na zajištění bezpečnějšího přecházení je často zamítnut s odkazem na potřebu zachování průjezdní kapacity. Bližší průzkumy ale mohou ukázat, že i ve stávajícím uspořádání řidiči využívají především jeden z jízdních pruhů, jak tomu bylo například v případě přechodu ve Střelničné ulici u stanice metra Ládví.
Formálně se nenormová situace často řeší vyznačením vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy a IZS, což ale paradoxně situaci spíše zhoršuje, protože přes projíždějící autobus nemá druhé vozidlo možnost vidět přecházejícího chodce. To že i v případě provozu autobusů lze najít bezpečnější řešení dokládají dva relativně nedávno vyřešené podněty z ulice Tupolevova a Úvalská. Apelujeme na veřejnou správu, aby na více místech hlavního města upřednostnila bezpečnost chodců před dostatečnou kapacitou pro automobilovou dopravu.