Taneční centrum Praha

4. června 2025 proběhlo ve škole první setkání pracovní skupiny projektu. Školní koordinátor představil výsledky dotazníkového šetření, mapování cest do školy a zjištěná nebezpečná místa.
Nejdůležitější závěry z dotazníkového šetření:
(Dotazník vyplnilo 120 žáků, tj. 84 % z celkového počtu 142 žáků, dotazník pro rodiče vyplnilo 76 rodičů.)
- 73 % dětí uvedlo, že bydlí více než 5 kilometrů od školy.
- Téměř 60 % dětí jezdí do školy MHD každý den nebo skoro každý den.
- 36 % dětí by uvítalo cestu do školy pěšky, asi čtvrtina dětí by si ráda dojela do školy na kole nebo koloběžce.
- 43 % rodičů, kteří doprovází své dítě do školy (na části trasy, kterou jde dítě pěšky nebo jede MHD), uvádí jako důvod strach z dopravního provozu.
- 80 % rodičů uvádí jako problém chybějící přechody, téměř tři čtvrtiny rodičů uvádí také nenavazující pěší cesty a nedostatečné osvětlení.
Školní mapa cest do školy a nebezpečných míst:
Žáci v rámci průzkumu vyplňovali také mapu cesty do školy, kde uváděli tu část trasy, kterou se dopravují pěšky, na kole nebo koloběžce. Zároveň žáci zaznamenali do mapy místa, kde se necítí dobře a uvedli důvody proč. Prezentovaná riziková místa jsou vybrána a řazena primárně dle četnosti průchodů žáků daným místem a množství dětí, které se zde necítí bezpečně.
Kompletní výsledky najdete ve školní prezentaci „Výsledky dotazníkového šetření“ níže.
Z jednání vyplynulo, že dopravní studie bude řešit tato nebezpečná místa:
- Bod 1 – ul. Údolní (u kolejí)
- limitováno SŽ
- Bod 2 – ul. Pikovická x Údolní
- nutná komplexní proměna křižovatky včetně chodníku
- Bod 3 – ul. Pikovická (u Hotelu Braník)
- Bod 6 – park u školy (mezi ul. Pikovická a Údolní)
- prověření možností, řešení v koordinaci s MČ
- Body 7 a 8 – Brána do areálu pivovaru + areál pivovaru
- Diskutována možnost vyznačení pěších koridorů v rámci areálu, návodné značky k institucím
- (Bod 4 – ul. Pikovická, u parkoviště – prověření možností)
Další závěry z jednání:
- MČ je připravena financovat úpravy parku u školy (bod 6) včetně přisvětlení.
- Zásadní místa z hlediska dopravy jsou body 1, 2 a 3. Tato místa je nutno řešit v rámci dopravní studie komplexně.
- Body 4 a 5 nejsou relevantní z hlediska řešení dopravy – nutno řešit v koordinaci s MČ.
V červnu 2025 proběhne na vybraných nebezpečných místech dopravní průzkum pod vedením dopravního projektanta. Do průzkumu se zapojí děti ze školy a jeho výsledky budou sloužit jako jeden z klíčových podkladů pro zpracování dopravní studie.
Na podzim 2025 se pracovní skupina sejde podruhé k projednání konkrétních návrhů opatření v dopravní studii. Škola také vypracuje Školní plán mobility, neboli plán aktivit na následující období, které podporují aktivní dopravu do školy.